fredag 17 december 2010

Nougatcrisp



Idag fixade jag och Sander iordning lite julgodis medan Theo låg och sov. Gott och enkelt blev det. Från början är det ett recept på Leilas cornflakes crisps men vi gjorde dem i småformar istället och struntade i att doppa dem i choklad. Mindre cornflakes tog vi också. Jättebra godis att göra med barn och gott blev det också. Nu ikväll när barnen sov gjorde jag en sats maraboufudge som ska stå i kylen över natten så recept och bilder på det kommer imorgon kväll. Det doftar lovande kan jag säga.


Nougatcrisp

250 gram nougat (1 block)
350 gram nutella (1 burk)
100 gram ljus mjölkchoklad
7 dl cornflakes

Dela chokladen och nougaten i mindre bitar och smält ihop det tillsammans med nutellan i en kastrull på svag värme. Rör om till en jämn smet. Ta kastrullen från plattan och rör ner cornflakes. Krossa dem eventuellt lite lätt. Fördela i valfria formar och ställ kallt att stelna.



2 kommentarer:

  1. Vi äter ju inte corn flakes hemma hos och orkar inte köpa det bara för julgodiset! :-) Däremot ser jag framemot receptet på maraboufudgen!

    SvaraRadera
  2. Nej jag köpte faktiskt hem för att testa det här godiset men sambon gillar cornflakes så han får äta upp resten. ;-) Men annars går det ju lika bra med hackade nötter eller något annat gott. :-)

    SvaraRadera