torsdag 12 augusti 2010

Kalasplanering

Nästa söndag fyller Sander 6 år och vi ska ha dels barnkalas först och sedan vuxna släkt och vänner efter det. Så det är en hel del planerande för tillfället. Fika och tårta vill man ju få så bra som möjligt. Väntar på ett paket från kakburken som borde komma vilken dag som helst. Det är ju som julafton varje gång man får hem paket med baksaker i. Jag hade velat göra en tårta som en Ben 10-klocka eftersom Sander gillar Ben 10, men har inte hittat allt jag skulle behöva till den så den får skjutas på framtiden. Har åtminstone en tårtbild med Ben 10 så ena tårtan får bli lite fusk. Den andra har jag ingen aning om hur jag ska göra, försöker kolla runt för inspiration men tyvärr är jag inte så duktig som många andra så en del känns för svårt. Fikabröd är desto lättare att baka men desto svårare att välja vilka sorter man ska ha. Har någon förslag på något gott är det mer än välkommet.

Jag kommer antagligen börja baka lite i taget nu när det bara är drygt en vecka kvar så bloggen fylls väl på varefter med bilder och recept. Jag ska lägga in andra recept också så småningom så kan jag ha bloggen lite som en receptbank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar