lördag 27 november 2010

Kärleksmums



I torsdags kväll bakade jag kärleksmums/mockarutor/snoddas eller vad man nu vill kalla dem. Jag skulle ta med och bjuda på fika på jobbet och då passar det ju med saker som ger mycket fika av lite jobb. Jag gjorde efter detta recept och det är mitt absoluta favoritrecept. Chokladigt och med mycket glasyr. Men ett tips är att inte tillsätta riktigt allt florsocker till glasyren direkt utan tillsätta varefter tills det blir lagom konsistens. Den här gången gick det åt mindre florsocker än vanligt. Uppskattade blev de i alla fall och gick åt snabbt.

Ikväll testade jag att baka en kladdkaka med pepparkakssmak som vi ska ha till adventsfikat imorgon. Får se hur den blev, jag improviserade bara. Så bild och recept kommer imorgon kväll. Håll tummarna att det blir gott. Smeten gillades åtminstone av barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar