lördag 20 november 2010

Pepparkakor


Vi var lite rastlösa här hemma igår jag och barnen så vi bestämde oss för att baka. Sander föreslog pepparkakor och så fick det bli. Dock fuskade vi med köpedeg men lika bra blev det för det. Det var mest barnen som bakade medan jag fick assistera lite. Minstingen var mest intresserad av att leka med formarna och mjölet men äldsta sonen både kavlade degen och tryckte ut figurerna själv. Har inget recept idag men bjuder på lite bilder.





Det har tyvärr inte blivit så mycket bakande på sistone då jag har haft fullt upp samt försöker hålla igen lite. Men nu kommer snart advent, födelsedag och hela december och då lär det bli betydligt mer. Det ser jag fram emot.

3 kommentarer:

  1. När det gäller pepparkaksdeg kan jag inte heller stoltsera med att göra min egen. Just den är både godare och smidigare att handla i affären!

    SvaraRadera
  2. Skönt att man inte är ensam om att fuska med pepparkaksdeg då. =)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder. Det är kul när barnen är med och bakar tycker jag. Jag hoppas att min son vill vara med och baka pepparkakor nu inför julen.

    SvaraRadera