fredag 3 juni 2011

Fusktårta


Min bror fyller egentligen år på tisdag men då jobbar han och i helgen är han bortrest så vi firade honom igår. I present av mig frågade han om jag kunde göra tårtan till fikat. Jag fick frågan lite sent men självklart tackade jag ja. Dessutom jobbade Micke hela dagarna och jag var själv med barnen så det fick bli en fusktårta. Jag föredrar egentligen att göra allt från grunden men har man tidsbrist tycker jag faktiskt att det är helt okej att fuska lite. Speciellt när man inte vill använda dyrbar tid med barnen till att baka tårta. ;-) Så det blev köpt tårtbotten och fyllningarna var marsankräm och Ekströms hallonmousse. Runtom fick det bli dumlefluff eftersom Kalle inte ville ha ren grädde. Jag och Theo dekorerade tårtan enkelt med Fingers-kakor runtom hela och ovanpå strödde vi hackad vit choklad, hackad mjölkchoklad och färgglatt stjärnströssel. Enkelt men fint, och väldigt gott blev det.

4 kommentarer:

  1. Mums : ) ser gott ut kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Superfin =)
    Ibland är det guld att kunna fuska =D
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Tack. :-) Ja lite fusk är verkligen praktiskt ibland. Kramar!

    SvaraRadera