lördag 23 juni 2012

Jordgubbsfyllning

Den här jordgubbsfyllningen hittade jag hos Linda på bloggen Kakbagaren när jag googlade efter jordgubbsfyllningar utan gelatin och den blev jättebra och var riktigt god, rekommenderas! Dessutom superenkel att göra. Jag skulle bara ha den till ett lager i min tårta så jag halverade receptet men vill man ha två lager är det bara att dubbla det. Jag använde färska jordgubbar men det ska gå lika bra med halvtinade från frysen.


Jordgubbsfyllning

125 gram jordgubbar
1 1/4 dl vispgrädde
50 gram färskost
1/4 dl vaniljkrämspulver
½ msk socker

Mixa jordgubbarna med stavmixer (eller mosa ordentligt med en gaffel, det gjorde jag). Vispa grädden. Blanda ihop alla ingredienser och låt stå en stund i kylskåpet innan du fyller tårtan. Om du tycker att den är för lös kan du tillsätta lite till vaniljkrämspulver och låta stå kallt en stund till.

1 kommentar: