måndag 23 maj 2011

Fylla muffins

För några dagar sedan önskade Micke "dumlemuffins" (som blev hans absoluta favorit när jag gjorde dem första gången) till fika så det var bara att lyda. ;-) Jag hade färdiga muffins i frysen och färdig dulce de leche i kylen så det var inte så ansträngande att bara förbereda dumlefluff kvällen innan. Dessa muffins är ju fyllda och det är relativt nytt för mig men jag rekommenderar det verkligen. Det är enkelt och blir supergott. Så det kommer jag göra flera gånger, med andra muffins och andra fyllningar. Tänkte visa lite snabbt hur jag gjorde när jag fyllde dessa. Missade dock att ta bild på första steget, men here we go.


Skär snett med en liten kniv ut en cirkel på muffinsen. Gröp eventuellt ur lite extra om så önskas. Skär bort spetsen på locket så det bara blir en platta kvar.


Fyll muffinsen med dulce de leche.


På med locket.


Spritsa på dumlefluff.


Och på med en dumlekola. Klart! :-)


2 kommentarer: