torsdag 24 november 2011

Pepparkaksbak

Även i år kör jag med köpt pepparkaksdeg. Jag har fått för mig att det inte är värt att göra egen. Vad tycker ni? Och har ni något superrecept att dela med er av? Pepparkakor är enligt mig långt ifrån de godaste kakorna men det är ju juligt och ett måste att baka med barnen varje år. I år ville dock bara minstingen vara med och Sander satt och gjorde läxan under tiden. Men Theo bakade på och tyckte att det var jättekul. Han är i den åldern att han vill göra allt själv men det gick inte så bra som han önskade att själv lägga pepparkakorna på plåten. Men han är såå duktig ändå, det sa de även på förskolan när vi var där på utvecklingssamtal igår. De sa att det märktes att han har bakat förr och att han är så duktig på det för sin ålder. :-) Här är lite bilder på lilla bagaren:




2 kommentarer:

  1. Jag brukar också köpa fast man borde nog göra egen deg så gott! Sötis killen på bilden duktig bagare : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju så smidigt med köpt deg men någon gång ska jag ta tag i det och göra egen. Får se om man hinner i år. :-) Kram

    SvaraRadera