onsdag 6 april 2011

Theos kalastårta


Som jag säkert har nämnt förut är inte tårtor min starka sida. Åtminstone inte utseendemässigt. Till Theos kalas hade jag dessutom tidsbrist då Micke jobbade sent varje kväll innan. Så vi fuskade och beställde en stor marsipanbild från konditoriet. Då Händige Manny är Theos favorit fick det bli en bild på honom. Tårtbottnen gjorde jag i långpanna. Jag bakade 3 rulltårtebottnar som jag använde och det funkade jättebra. På grund av allergier skulle tårtan inte innehålla varken choklad eller nötter så fyllning blev dulce de leche och vanlig marsankräm. Grädde ovanpå och så marsipanbilden och lite strössel. Den blev jättegod och populär bland både barn och vuxna.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tårta. Jag tycker inte att det är att fuska om man beställer en färdig bild, de blir väldigt snyggt! Låter som goda fyllningar.

    SvaraRadera
  2. Tack. :-) Ja det är åtminstone lätt att få det snyggt med marsipanbild. ;-) Theo var toknöjd i alla fall och det var ju huvudsaken. :-)

    SvaraRadera